درحال بارگذاری...

نحوه سمپاشی آفات موجود در مزارع و باغات

دسته بندی: بلاگ پروازیاران سیرنگ

نحوه سمپاشی آفات موجود در مزارع و باغات


نحوه سمپاشی آفات موجود در مزارع و باغات

امروزه شاهد سمپاشی های فراوان در بخش کشاورزی هستیم که به جرات می توان گفت ۵۰ درصد آنها بی دلیل است زیرا زمانی که تعداد آفت کمتر از آستانه خسارت اقتصادی است سم پاشی ها انجام می شود که خاصیت پیشگیری ندارند و فقط حشرات مفید را از بین برده و جمعیت آفات را نسبت به سم مقاوم می سازد. و از طرفی ۸۰ درصد این سم پاشی ها بدون هدف بوده و روی آفت مورد نظر تاثیری ندارند.


سمپاشی آفات موجود در باغات و مزارع

امروزه شاهد سمپاشی های فراوان در بخش کشاورزی هستیم که به جرات می توان گفت ۵۰ درصد آنها بی دلیل است زیرا زمانی که تعداد آفت کمتر از آستانه خسارت اقتصادی است سم پاشی ها انجام می شود که خاصیت پیشگیری ندارند و فقط حشرات مفید را از بین برده و جمعیت آفات را نسبت به سم مقاوم می سازد. و از طرفی ۸۰ درصد این سم پاشی ها بدون هدف بوده و روی آفت مورد نظر تاثیری ندارند.

 

روش صحیح سمپاشی باغات و مزارع

  1. زمان مناسب سم پاشی و محلول پاشی
  2. استفاده از ابزار مناسب برای سم پاشی و محلول پاشی
  3. استفاده از آب مناسب (PH و EC مناسب)
  4. استفاده از سورفکتانت ها
  5. یکنواختی در سم پاشی و محلول دهی
  6. استفاده از سموم و کودهای با کیفیت و تاریخ دار

زمان مناسب سم پاشی و محلول پاشی

سمپاشی باید زمانی انجام شود که آفت به آستانه زیان اقتصادی رسیده باشد مثلا در گلخانه ها لزومی ندارد تا زمانی که حشره رویت نشده سم پاشی انجام داد زیرا می توان با ایزوله کردن گلخانه و سمپاشی کلی، قبل از کشت، گلخانه را عاری از هرگونه آفات و بیماری نمود و در ادامه از ورود آفات به داخل جلوگیری کرد. و یا زمانی که هر ساله پیش بینی می شود آفات به مزارع و باغات هجوم می آورند مثلا در باغات میوه می توان در زمان خواب درختان از سم پاشی هایی جهت ضد عفونی کردن و در ابتدای فصل رشد با استفاده از سموم سیستمیک و قوی جهت پیشگیری و مبارزه با آفات استفاده کرد ( سموم زمستانه ).

از این رو گیاه در زمان باردهی مورد هجوم آفات و بیماری ها قرار نگرفته و لازم به استفاده از سموم نمی باشد به این ترتیب دوره کارنس سموم نیز رعایت می‌شود.

منظور از زمان مناسب سم پاشی استفاده سموم و محلول دهی در ساعات خنک و مرطوب روز می باشد به طوری که دمای هوا زیر ۲۷ درجه سانتی گراد و گیاه نباید دچار تشنگی باشد. مثلا برای سموم سیستمیک در ساعات اولیه روز توصیه می شود، زیرا زمان سم پاشی هوا خنک و نور کم می باشد و بلافاصله بعد از سم پاشی و تابش نور خورشید، سموم با شیره گیاهی شروع به حرکت در گیاه می‌کند. و یا سم پاشی سموم تماسی شب ها انجام می شود زیرا روزنه ها بسته هستند و سموم وارد گیاه نمی شود و گیاه دچار تنش حاصل از سموم نخواهد شد علاوه بر آن سموم بیولوژیک مثل باکتری Bacillus thuringiensis نیز در ساعات پایانی روز انجام می‌شود تا این باکتری بتواند زمان کافی برای شروع فعالیت در هوای خنک را داشته باشد.

استفاده از ابزار مناسب برای سم پاشی و محلول پاشی

ابزار مناسب سم پاشی قیمت بالاتر و به همان اندازه کیفیت بالایی نیز دارند که این مزیت باعث می‌شود مقدار سم و آب کمتری در سم پاشی استفاده شود همچنین تاثیر سموم چندین برابر خواهد شد، مثلا سمپاشی که اندازه قطرات کوچکتر (۱ الی ۱۰۰۰ میکرون ) داشته باشد بسیار تاثیر گذار تر از یک نازل یا سمپاشی است که قطرات بزرگتری اسپری می‌کند، در نتیجه مقدار آب و سم کمتری مصرف می‌شود و پیرو آن هزینه ها بسیار پایین می‌آید. پس ابزاری که بتواند قطرات کوچکتری اسپری کند برای سمپاشی بسیار مناسب تر است.

یکنواختی در سم پاشی و محلول دهی

در روش صحیح سمپاشی باید تمام محلول به طور یکنواخت اسپری شود و بصورت شبنم روی گیاه بماند و از روی آن چکه نکند زیرا در زمانی که آب بیش از اندازه روی گیاه باشد سلول های گیاهی دچار آماس می شوند و روزنه ها بسته میشود و محلول جذب گیاه نخواهد شد بنابراین سرعت و مقدار خروجی سم یا محلول در طول زمان سم پاشی باید یکسان باشد.

استفاده از سموم و کودهای با کیفیت و تاریخ دار

توصیه می شود حتما از کود و سم با کیفیت و تاریخ دار استفاده کنید زیرا اگر تمام موارد ذکر شده در روش صحیح سمپاشی را رعایت کنید ولی کود و سم باکیفیت استفاده نشود نتیجه دلخواه به دست نخواهد آمد.

  و در انتها شما میتوانید با استفاده پهپاد کشاورزی سیرنگ باغات و مزارع خود را از شر آفات خلاص کنید.درصد خطای عملیاتی پهپادکشاورزی سیرنگ بسیار بسیار پایین است و برای نابودی کامل آفات بهترین گزینه است.

برای اطلاعات کامل و جامع با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.     09925482921

 

 

 

 

 

 


کاربر سیرنگ، تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۲/۱۸


سم پاشی آفات سمپاشی آفات مزارع و باغات پهپاد سمپاش سیرنگ

این مطالب را هم بخوانید!

افات توت فرنگی

این مطلب توسط پروازیاران سیرنگ منتشر شده است

ادامه مطلب »

اصول فنی هرس خشک و سبز انگور

آیا میدانید اصول فنی هرس خشک و سبز انگور چیست؟ ## اصول فنی هرس خشک و سبز انگور هرس انگور یکی از مراحل اصلی در مدیریت باغ انگور است که به توسعه سالانه گل‌ها و میوه‌ها کمک می‌کند. در این مقاله، به اصول فنی هرس خشک و سبز انگور پرداخته می‌شود. ### 1. هدف هرس هرس باید به منظور افزایش انتقال نور و...

ادامه مطلب »

رشد اقتصادی در بخش کشاورزی

بله، بدون شک. رشد اقتصادی در بخش کشاورزی موضوعی جالب و اهمیت‌آمیز است. این موضوع به طور معمول شامل عوامل مختلفی می‌شود که می‌توانند به توسعه اقتصادی در این حوزه کمک کنند. در زیر، تعدادی از عوامل مؤثر در رشد اقتصادی بخش کشاورزی آورده شده‌اند: 1. تکنولوژی و نوآوری: بهبود فناوری در کشاورزی می‌تواند...

ادامه مطلب »

در سراسر ایران با کاربران حرفه‌ای

عملیات کارشناسان سیرنگ

استان مازندران
استان گلستان
استان آذربایجان

+98 21 4417 9162

مدیر فروش داخلی 107

+98 21 4417 9168

کارشناس فروش 1 - داخلی 101

+98 21 4417 9112

کارشناس فروش 2 - داخلی 102

+98 21 4417 9218

کارشناس فروش 3 - داخلی 103

+98 21 4417 9234

مدیر ترویج - داخلی 108

+98 21 4417 9228

خدمات پس از فروش - داخلی 116